september 2016

Magisk strand

Detta inlägg började jag på igår men var tvungen att strunta i det då jag...... blev matförgiftad. Alltså jag orkar inte!!!! Det är det ABSOLUT VÄRSTA JAG VET och såklart ska det hända. Fy vad jobbigt det är och fy vad man tycker synd om sig själv i dessa lägen. Mådde så dåligt hela natten och har inte sovit en blund, pappa blev det också. BLÄ!! Mår iallafall lite bättre nu bortsett från världens värk i ryggen, somnade en stund på toagolvet så vet inte om det kanske är därför. Men men, borde kunna lägga mig vid poolen om jag får vila några timmar först... Så nog om det. Nu ska jag skriva om det roliga igår istället för då började vi dagen med en husvisning som kanske i och för sig inte var den mest lyckade. Eller det hände inget speciellt men huset var väl inget att hänga i julgranen tyvärr... Dock fick vi tips om en strand av hon som visade huset så något genererade det ändå i. Ni ser nedan vilken magisk plats det var! När vi kom hem åt vi på hotellet (glatt ovetandes om vad som komma skulle) och tog en sväng på stan för att köpa glass och titta på ett bluesband som skulle spela.

Stranden uppifrån! Vattnet är som ni ser helt underbart!

Det var en liten vandring innan vi kom ner till vattnet

Haha Ludvig ser ut som en riktig upptäckare!

FIN!!!

Dags att klättra hemåt...

Och ge sig ut på stan.. Tropea är känt för sina rödlökar och chili. Så utanför nästan varje butik hänger de såhär...

Haha på varje bild jag ser på mig själv så tänker jag "Du vet inte vad som komma skall"...

Den italienska glassen är som vanligt on point!

Och vi avslutar med en bild från nuet, ska försöka få i mig en av frutkerna då det är det enda jag är sugen på, sedan vila några timmar och efter det se om jag orkar ge mig ut i solen... Tveksamt än så länge. Blir så uttråkad av att bara ligga här dock...Hoppas eran lördag blir super. Hörde att solen skiner iallafall i Stockholm idag!

Stranddag

Idag blev det stranden för hela slanten, så underbart och konstigt att vara här när man igår stod och frös i regnet i väntan på att åka till flygplatsen. Det går shuttlebussar ner till stranden från hotellet här så vi tog en sådan imorse och har solat och badat hela dagen. SÅ SKÖNT. Jag njuter mer än vanligt över att vara ledig och av värmen och känner mig verkligen så tacksam för att vara här. När vi åkte hit bestämde jag mig för att jag inte ska stressa upp mig över saker eller få ångest för att saker inte blir som jag tänkt, det är ju som nämnt rätt ofta det blir så i musikbranschen... Men jag jobbar på och det går bra! Snart är det dags för födelsedagsmiddag för min kära pappa och sedan blir det en sväng runt i byn. Hoppas din kväll blir toppen!

Vi tog en promenad innan lunch och då hittade Melwin denna klippa

SÅ FINT HÄR!

Fin-Ludvig

Hand i hand längs stranden haha.

LUNCH

Johannes!

Grattis till pappa som fyller 50! Han är så cool och bra och har ett sånt bra tänk när det gäller livet överlag.

Älskar fruktsallad till lunch!

Jag och Melwin gick iväg till en grotta en stund när vi inte orkade sitta ner längre

Så kul att jag och Melwin kan umgås typ som vänner. Vi har exakt samma humor och hans ironiska skämt är så sjukt roliga...

Sedan gick vi tillbaka och möttes av detta gäng som förflyttat sig till solen

Fina mamma och pappa!

Bra utsikt!!

TROPEA

Nu är vi framme och har varit här sedan 13-snåret. När vi kom fram var vi dödshungriga då vi inte ätit någonting förutom lite juice så efter att vi checkat in blev det raka vägen ner till stan/byn för att hitta något ställa att luncha på. Vi tog typ första bästa pga lågt blodsocker på alla så maten var väl inte den allra godaste, men det gjorde inget. Sedan strosade vi runt, tog en kaffe och glass (mitt sockerrus sköt i höjden eftersom jag inte ätit det på länge) och gick ner till stranden för att känna på vattnet. Njuter så mycket av att vara här och känna lugnet som ligger över hela byn. Älskar människorna, kulturen och maten så jag tröttnar aldrig på att åka till Italien oavsett om det är södra eller norra. Nu har vi duschat och landat en stund på rummet innan vi äter middag på hotellet ikväll. Imorgon blir det firande av pappa då han fyller! KUL!

Taggad kille som inte sovit en blund sedan klockan 04 inatt och som ändå är full av energi. Fattar inte hur han orkar. För övrigt så kan det vara bra att veta att bilderna går att trycka på för att se dem i större format. Jobbar på att få dem större överlag och bättre anpassade till mobil och sådär men det är inte klart än.

Hann aldrig fota maten då vi kastade i oss! Men denna by är precis lika mysig som vanligt i Italien, så fint med alla gränder och fina balkonger med blommor.

Hela stan ligger liksom som på ett berg, se bild längre ner, så när man går i centrum finns det gott om utsiktsplatser att titta ut ifrån.

Får bjuda på denna bild trots att tröttheten är ett faktum på hela mig.

Så fin strand med knallblått vatten, som tyvärr inte syns på samma sätt på bilder...

Här ser man lite hur staden ligger uppe på berget...

Haha, blev inte de finaste skuggorna ser jag nu.

Nu är det dags att göra sig iordning för middag, sedan väntar kortspel på balkongen, standard när Thörns är på semester.

Ombord

Nu har vi boardat planet och väntar på att få lyfta! Snaaaart är vi i värmen!

Påväg!

Sitter just nu i taxin påväg ut mot Arlanda. Trött och illamående precis som sig bör. L är knäpptyst så att störa honom just nu är ingen bra idé om man söker en rolig konversation. Haha. Planet går 07.15 så vi ska först möta upp min familj, sedan gå igenom säkerhetskontrollen och alla steg, och innan vi boardar vill jag äta en bra frukost. På planet ska jag försöka sova hela vägen, det blev bara 4 timmars sömn efter min jättemysiga middag på Linje Tio tillsammans med delar av  L'Occitane-gänget. Skrattar alltid så mycket med dem och igår var inget undantag. Ha en fin onsdag så hörs vi i Italien! Wiho!

Kolla in Melwin på en av sina första resor! Resväskan i högsta hugg full med dinosaurier.

TROPEA

Imorgonbitti, närmare bestämt vid 05-snåret, går taxin mot Arlanda. Kan inte fatta att vi åker imorgon. Värme, god mat, sol & bad, frukostbuffé... ÅH! Sån tacksamhet för att vi får åka på denna resa och fira pappa som fyller jämnt. Denna gång har vi varit ute i god tid och allt är tvättat och nedpackat (nästan) så vi är så redo! Nu är jag iallafall hemma en kortis och har kört ett kort yogapass, sen ska jag ta en promenad till Hornstull och äta middag med mina L'Occitane-kollegor. Jobbade min sista dag idag. Fick en så fin blomma innan jag gick hem!

Bilder lånade från Google

Ni ser ju hur härligt detta kommer bli!! Så taggad!

BATTLES

DEN 14 OKTOBER SLÄPPS BATTLES!!!

Ny vecka

God morgon måndag! Vaknade upp till höstsol och klev enkelt upp ur sängen. Idag är jag ledig så vi är redan igång och tvättar för fullt inför Italien på onsdag. Har inte fattat att vi åker iväg än. Ska bli så otroligt skönt att få värme och få leva i den italienska kulturen igen. Vi har ju varit där mååånga gånger förut så vi känner oss trygga och hemma där. Vi ska till södra Italien och en stad (by?) som heter Tropea. LÄNGTAR!!! Veckan annars ser ut såhär:

Måndag: Idag då, tvätta, träna och plugga på varumärken inför mitt nya jobb

Tisdag: Jobbar mitt sista pass på L'Occitane på dagen och sedan middag med kollegorna därifrån

Onsdag: ITALIEN!!!!

Skön vecka va? :) Igår hade vi iallafall världens mysigaste kväll, när jag kom hem hade Ludvig fixat middag i form av Scampi e Spinaci (en pastarätt från Vapiano som är bådas favorit). Sedan tittade vi på Tro Hopp Och Kärlek, alltså har ni inte sett detta program, SE DET! Så mycket skämskudde emellanåt att man skrattar ihjäl sig. Efter det blev det en film som heter Consumed, en politisk film om genmodifierad mat (i USA är det inte utmärkt vad som är genmodifierat och ej) som kan ge MYCKET biverkningar till oss människor...Jag blir mer och mer övertygad om hur viktigt det är att köpa ekologisk mat!! Hoppas eran måndag blir fin.

Grädde,spenat, räkor, vitlök, chili, körbärstomater och färsk pasta....

Kanske inte mitt livs snyggaste bild detta, haha...

Födelsedag

Idag startade jag dagen med att springa en mil! Hur sjukt?! För mig är det verkligen en utmaning, att det ens är möjligt att göra det innan frukost liksom? Men det gick till och med bra, lite ont i magen men annars helt behagligt så jag njöt av att känna så, det är antaggligen något som bara händer ibland. Dagen idag går annars ut på att fira Johannes, min "största lillebror", som fyller 19. Nu har vi precis ätit brunch med pannkakor, tårta, & nybakat bröd så man är väldigt mätt. Jag fuskade även lite på min 30-dagar utan socker för pannkakorna innehöll tydligen vaniljsocker, men det får det vara värt tycker jag. Har snart klarat av hela september utan större problem, knäppt men skönt!

Har lite blandade bilder från dagen:

Innan jag visste hur rundan skulle gå... Lägger som sagt upp mycket bilder och filmer på instastory!

Efter rundan firade vi Johannes!

Vi satt länge och åt så till sist blev det stressigt för dessa två som ikväll är på fest med Hollywood-tema. Som ni kanske förstår är de alltså utklädda till Jack Sparrow och Elisabeth från Pirates-filmerna. Jag fick äran att både fixa hår och smink på mamma.

ÖREBRO

Befinner mig denna helg i Örebro för lite familjehäng med födelsedag för min bror och även häng med Malin som är här och hälsar på sin syrra (och mig! Yay!). Har även hunnit med en lunch med Lukas och Mattias denna fredag och som alltid var det trevligt och roligt. Är så imponerad av deras drivkraft, just nu driver de ett företag tillsammans med en till vän, Adam, och de gör stor succé med allt. SÅ COOLT OCH KUL!

Nu på eftermiddagen gästade jag P4 Örebro också och pratade lite om årets O Helga Natt, den där julkonserten som sänds på julafton ni vet och som jag var en del av år 2011 när jag fick köra en låt där. De har en lokalartist med varje år och för att bli det måste man ansöka och gå igenom lite olika steg, vilket jag då gjorde år 2011. Därför gästade jag för att prata lite om processen och vad det betydde för mig. KUL! Strax ska jag hämta Malin som kommer från Sthlm och så blir det en kväll på stan för oss. Tycker Örebros uteställen är väldigt bra!

Här sitter jag i köket!

Igår åt vi världens godaste fisksoppa och mamma dukade som vanligt hur fint som helst. SNART är allt med hennes företag klart så att ni kan börja hyra vintageporslin och dukning till fester och bröllop! Ska länka så fort hemsidan är klar.